اثر تغذیه در پیشگیری از گرما زدگی
گروه کوهنوردان آراز مهاباد
Mahabad Araz Mountaineer Gruop
اثر تغذیه در پیشگیری از گرما زدگی: دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1393 12:20

انجمن پزشکی کوهستان ایران: گرما زدگی زمانی اتفاق می افتد که مکانیسم خنک کننده ی بدن نتواند گرمای حاصله مقابله نماید که می تواند مصیبت بار باشد.

یکی از وظائف فیزیولوژیکی آب حفظ درجه حرارت بدن است.سیستم خنک کننده بدن شبیه سیستم خنک کننده ماشین است. زمانی که سطح آب در رادیاتور پائین است موتور بیش از اندازه گرم می شود که مشابه بدن آدمی است که سیستم خنک کننده بدنش با آب کار می کند . 

آب از روده به رگ های خونی و از رگ های خونی به غدد عرق و از غدد عرق  به پوست جائی که تبخیر انجام می شود انتقال می یابد و باعث  خنک شدن بدن می شود. زمانی که آب بدن کاهش می یابد و گرمای بدن بیش از حد افزایش پیدا می کند، اجرای حرکات با نقصات روبرو می شود و اگر افزایش دمای بدن ادامه یابدگرما زدگی و خستگی ناشی از گرما ایجاد می گردد. که در این حالت  علائمی چون سر درد،گرفتگی عضلاتی ،قرمزی صورت و گردن، افزایش تعداد ضربان قلب، ضعف و بی حالی در فردمشاهده می شود.

مربی در صورت مشاهده این علائم نباید وقت را تلف نماید.زیرا اختلال گرمائی بسیار خطرناک است و امکان مرگ وجود دارد و لذا احتیاج به مداوای فوری است و بنابراین حتی اگر به اختلال گرمائی ظنین شدید مداوا را سریعاً آغاز نمائید.آشکار است که نباید اجازه داد ورزشکار دچار اختلال گرمائی شود

منبع: سایت حد بالا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:اثر تغذیه در پیشگیری از گرما زدگی,
ارسال توسط بهنام سلطانی زاده
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 9678
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1